Læreplanen er udarbejdet i samarbejde mellem personale og daglig leder. Læreplanen er opdateret marts 2024.
I 2024 sætter vi fokus på børns leg og legerelationer. Vi kommer til at arbejde med det på personalemøder og på en personalelørdag. Der ud over får vi en procespædagogisk indsats, som kan støtte os i at udvikle den pædagogiske ramme om legen. Vi har fortsat opmærksomhed på børneperspektivet i al vores pædagogik.
i 2022 og 2023 har vi sat ekstra fokus på børneperspektiver og udvikling af læringsmiljøer, hvilket danner grundlaget for det pædagogisk arbejde. Vi planlægger og tilrettelægger pædagogiske aktiviteter, læringsmiljøer og legemiljøer ud fra et børneperspektiv. Det betyder at vi er opmærksomme på børnenes interesser og behov. Vi er nysgerrige på børnenes egne perspektiver, som vi undersøger gennem dialog med børnene og vi støtter børnene i deres egne initiativer.
Evaluering af læringsmål og processer, er en vigtig del af vores hverdag. Det er gennem evaluering og refleksion, at vi løbende udvikler og forbedrer vores pædagogiske praksis. Der er daglige refleksioner og mere systematisk evaluering på personalemøderne
Herunder kan du læse vores læreplan.