Aflevering og afhentning

I Troldehøjen ønsker vi at alle børn får en god start på dagen. Det er vigtigt for os at alle føler sig godt modtaget, og at der bliver sagt ordentligt farvel om eftermiddagen. Der er mange hensyn at tage, når det handler om en god start på dagen. Barnet der kommer skal have en god modtagelse, og de børn som allerede er kommet skal stadig føle at de bliver set. Blandt andet derfor er det besluttet at forældre ikke kommer ind på stuerne ved aflevering og afhentning. Barnet der afleveres har kun brug for at blive modtaget af én voksen. De børn der allerede er kommet, har brug for ro og nærvær, hvilket kan blive meget forstyrret hvis der hele tiden kommer forældre ind på stuen. For de børn som måske savner deres forældre, vækker det også savnet når de ser de andre forældre. For at passe godt på de børn som allerede er afleveret, eller ikke er afhentet endnu, gør vi os umage for at beholde vores fokus på disse børn, og kun lade én voksen have kontakten til det barn som afleveres eller hentes. Så hvis I oplever at de voksne ikke giver jer opmærksomhed, er det fordi vi ønsker at passe godt på de børn som er her.

I forbindelse med indkøring er forældre velkomne på stuen ind til barnet er faldet til. Det vurderer vi. Der kan også i perioder være andre behov, og så laves der særlige aftaler med forældrene.

Vi har forskellige dage, hvor vi inviterer jer ind på stuerne. Det kan fx være almindelig forældrekaffe eller en fernisering hvor børnene gerne vil vise noget frem.